Πόσο καιρό χρειάζομαι για να γίνω εκπαιδευτής σκύλων?

Μια από τις συχνότερες ερωτήσεις που δέχομαι καθημερινά, έχει να κάνει με το πόσο καιρό, ή πόσα μαθήματα χρειάζεται κάποιος για να γίνει εκπαιδευτής σκύλων.

Η αίσθηση που υπάρχει στους περισσότερους ανθρώπους, είναι ότι όταν κάτι διαρκεί πολύ, έχει και κάποια περισσότερη αξία. Αντίθετα όταν κάτι διαρκεί λιγότερο, η αξία του στο μυαλό πολλών ανθρώπων μειώνεται.

Πολλοί άνθρωποι λοιπόν, έχουν μάθει να μετράνε την αξία ενός προγράμματος εκπαίδευσης ανάλογα με τον χρόνο που πρόκειται να διαρκέσει.

 

Το πρόβλημα που κατά τη γνώμη μου δημιουργεί το συγκεκριμένο σκεπτικό, είναι ότι αφήνει ανεξέταστες πολλές άλλες και σημαντικότερες παραμέτρους.

Κάποιες από αυτές είναι το ποιος είναι αυτός που διδάσκει, τι περιέχει το πρόγραμμα εκπαίδευσης, η εκπαιδευτική φιλοσοφία και τα αποτελέσματα που θα έχει το πρόγραμμα σε σχέση με τον στόχο του εκπαιδευόμενου.

Ποιος είναι αυτός που διδάσκει:

Ακούω ξανά και ξανά τη φράση ότι η επανάληψη κάνει κάτι τέλειο. Η φράση αυτή κατά την δική μου γνώμη είναι πλήρως σχετική. Η επανάληψη κάνει κάτι Μόνιμο και όχι τέλειο. Αν λοιπόν αυτός ο οποίος διδάσκει δεν μπορεί για διάφορους λόγους να φέρει τα αποτελέσματα που θα ήθελε ο εκπαιδευόμενος, ανεξαρτήτως του χρόνου που θα διαρκέσουν τα μαθήματα και τον αριθμό τον επαναλήψεων, ο εκπαιδευόμενος θα μπορέσει μέσω του συγκεκριμένου δασκάλου και του αριθμού των επαναλήψεων, να κάνει μόνιμα τα μέτρια αυτά αποτελέσματα.

Αντίθετα ο μισός χρόνος με κάποιον ο οποίος γνωρίζει σε βάθος το αντικείμενο του, σε συνδυασμό με έναν ικανοποιητικό αριθμό επαναλήψεων, θα έδινε στον εκπαιδευόμενο την προοπτική να κάνει σταδιακά μόνιμα πολύ καλύτερα αποτελέσματα για την προσωπική του εξέλιξη και την δουλειά του.

Τι περιέχει το πρόγραμμα εκπαίδευσης:

Κάθε εκπαιδευόμενος, αναζητώντας ένα πρόγραμμα εκπαίδευσης, θα πρέπει να έχει στο μυαλό του μια ξεκάθαρη εικόνα για το που ακριβώς θέλει να φτάσει και τι ακριβώς θέλει να μάθει. Με τον τρόπο αυτό, θα μπορεί πολύ πιο εύκολα να καταλάβει αν τα περιεχόμενα του εκάστοτε προγράμματος, έχουν την δυνατότητα να τον οδηγήσουν εκεί που θέλει. Εδώ μπαίνει πάλι και το θέμα του χρόνου, ως προς το αν αξίζει να επενδυθεί σε σχέση με τις δυνατότητες που το εκάστοτε πρόγραμμα μπορεί να αναπτύξει.

Εκπαιδευτική φιλοσοφία:

Ένας ακόμη παράγοντας ο οποίος πρέπει να λαμβάνεται υπόψη, σε σχέση με τον χρόνο που κάποιος σκοπεύει να επενδύσει σε ένα πρόγραμμα εκπαίδευσης, έχει να κάνει με το κατά πόσο η εκπαιδευτική φιλοσοφία που ακολουθείται απο το πρόγραμμα είναι βασισμένη στο concept (αρχές), ενός αντικειμένου ή σε στείρες τεχνικές.
Ο χώρος της εκπαίδευσης σκύλων, είναι γεμάτος τεχνικές.

Έτσι γίνεται το κάθισε, έτσι γίνεται το ξάπλα και ο καθένας προσπαθεί να αποδείξει την ανωτερότητα της δικής του τεχνικής. Με άλλα λόγια τεχνική νούμερο 1,2, 3 κλπ.

Η λανθασμένη αυτή κατά τη γνώμη μου προσέγγιση, οδηγεί πολλούς νέους εκπαιδευτές να προσπαθούν να προσαρμόσουν τον σκύλο στην τεχνική και όχι την τεχνική στον σκύλο.

Από την άλλη μεριά, όπως κάθε εκπαιδευτικό αντικείμενο, έτσι και η εκπαίδευση σκύλων διέπεται από συγκεκριμένες αρχές. Φανταστείτε την εκπαίδευση σκύλων σαν μια ξένη γλώσσα.

Αν κάποιος που προσπαθεί να μάθει μια ξένη γλώσσα, περιοριστεί στο να μάθει μόνο συγκεκριμένες λέξεις, θα μάθει να γράφει μόνο τις λέξεις αυτές. Αν αντίθετα μάθει την άλφα βήτα, τους χρόνους την σύνταξη και τις γενικές αρχές, θα μπορεί σιγά σιγά απο τις λέξεις να μάθει να γράφει προτάσεις και αργότερα ολόκληρες εκθέσεις, αποκτώντας μια πληρέστερη κατανόηση και χρήση της γλώσσας.

Πέρα λοιπόν απο τον παράγοντα του χρόνου, υπάρχουν πολύ σημaντικότερες παράμετροι, οι οποίες θα πρέπει να εξεταστούν πριν κάποιος αποφασίσει να επενδύσει έστω και τον ελάχιστο χρόνο σε κάτι.

Καλές εκπαιδεύσεις!

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ